samedi 10 mai 2014

Слънчевият или, което е същото, сциотеричният часовник

Въпросът дали уредът, който е превръщал деня в слънчева писменост, е бил известен на философите е, за щастие, реторичен въпрос.
Слънчевият часовник е бил известен на първите философи : « LXXVIII. (76) Тази теория за сенките, както и науката, наречена гномоника, са били изобретени от Анаксимен от Милет, ученик на Анаксимандър за когото вече говорихме; той е и онзи, който пръв е представил в Лакедемон принципа и действието на „сциотеричния“ часовник ».[1]


[1] Pline l’Ancien, Histoire naturelle, II, 187, texte établi, traduit et commenté par Jean Beaujeu, Paris, Société d’édition Les Belles Lettres, 1950, p. 82.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire